viernes, 2 de mayo de 2008

ENTREVISTA

Dani Poveda, tot un Gentle Music Men


Dani Poveda reneix artísticament amb Gentle Músic Men després d’abandonar el seu anterior projecte, Flint. Al llarg dels darrers dos anys, el jove vilanoví ha anat acumulant diverses cançons, nou de les quals formen part del seu treball, gravat en el seu propi estudi, que s’anomena igual que la banda. Aquest àlbum cuidat i lluminós els ha permès guanyar la final del Proyecto Demo que els portarà de gira a diversos festivals com el Primavera Sound o el FIB.

Com va sortir Gentle Music Men?
Ja fa un parell d’anys que pensava en aquest projecte, i al final ha sortit endavant gràcies a l’ajuda de músics experimentats com Miquel Tello (baixista), Xavi Ribera (bateria), David Charro (teclat i guitarra), Montse Inglada i Eli Barrau (violinistes).

Com definiries la vostra música?
Fem un pop lluminós amb un crit d’esperança en totes les cançons, és una música que et fa pensar però et dóna un punt d’alegria. La temàtica és essencialment amorosa. Les melodies són molt importants, així com les harmonies entre veu entre veu i instruments. Les cançons han nascut per de manera diversa. Eve, per exemple, la vaig escriure quan em vaig comprar una Martin D-28, la guitarra de Neil Young.

Quins són els teus principals referents?
Des de petit que sempre he escoltat música a totes hores. A la infància i l’adoslescència vaig quedar marcat escoltant clàssics com The Beatles o Neil Young. A mesura que em vaig anar fent gran escoltava música més contemporània, i Rufus Wainwright i Ron Sexsmith em van fascinar.

P
erquè et vas decidir per cantar en anglès?

En música, la meva llengua materna és l’anglés, i per això he optat per cantar en aquest idioma, tot i que no descarto fer-ho algun dia en català o castellà.

Cry és el tema central del disc, què vols expressar amb aquesta canço?
Parla de la importància que tenen les llàgrimes per poder expressar els sentiments. Per ser feliç i entendre els moments bons i dolents, has de saber obrir-te i plorar, tant si és per emoció o bé perquè estàs malament. No s’ha de ser hipòcrita amb els sentiments.

Per què vau decidir apuntar-vos al Proyecto Demo?
Jo sóc un anticoncursos, va ser el nostre manager qui ens va convèncer i ens va presentar. Quan vaig escoltar el nom em vaig quedar sec, no ho vaig assimilar fins que vam tornar a Vilanova dos dies més tard. El premi ha arribat en el moment oportú, quan el projecte ja estava engegat i amb la promoció del primer disc preparada.

Què suposa tocar a Benicàssim o al Primavera Sound?
És el màxim a que pot aspirar un grup del país. He viscut molts anys els festivals des de la banda del públic i he gaudit com pocs amb tota mena de grups. Ara tinc ganes de ser jo qui faci gaudir als altres.

Quin és el teu proper projecte?
Estem preparant la gravació del segon disc. El tornarem a fer a casa, ja que si la fórmula ha funcionat, perquè canviar-la? El músic actual ja de tenir coneixements per autogestionar-se, la informàtica està avançant tant que des de casa teva et pots gravar un disc de força qualitat.


Cry - Gentle Music Men

No hay comentarios: